تاثیر کاهش هوای اضافه مشعل بر صرفه جویی سوخت

 

نوع مطلب :درسی ،

نوشته شده توسط:[مکانیک]

 

تاثیر کاهش هوای اضافه مشعل بر صرفه جویی سوخت

یکی از مقرون به صرفه ترین راهبردهای صرفه جویی سوخت برای یک دیگ پکیج بهسازی آن توسط یک مشعل با هوای اضافه پایین است.مشعلهای استانداردی که معمولا توسط سازندگان دیگ عرضه می شوند دارای گارانتی عملکرد با هوای اضافه15 تا 20 درصد فقط در نرخ اشتعال بالا هستند(هوای اضافه 5% تقریبا معادل 1% اکسیژن در دودوکش است).

به دلیل اینکه 79 درصد هوای محیط خنثی وبی اثر است(شامل نیتروژن ، آرگن ، وبخار آب) ؛ بسیار مهم است که مقدار سوخت تلف شده بابت گرم کردن هوایی که بخش عمده آن خنثی است به حداقل برسد.مشعلهای با کارایی بالا از اشتعال متوسط(midfire) تا اشتعال بالا(highfire) با 12/5 تا 15 درصد هوای اضافه عمل میکنند.این عملکرد با هوای اضافه پایین تر در سراسربار بزرگ دیگ موجب صرفه جویی قابل توجهی در سوخت خواهد شد زیرا سوخت کمتری بابت گرم کردن هوای احتراقی که بخش عمده آن خنثی است تلف می شود.

بسیاری از مشعلها در محل پروژه تنظیم نمی شوند تا مقادیر تجویز شده برای هوای اضافه را براورده سازند ومالکین دیگها نیز سازندگان دیگ را مسئول دستیابی به این مقادیر نمی دانند ؛ مخصوصا در مورد مشعلهای NOX یا مونوکسیدکربن وضع واعمال می گردند ؛ گاهی اوقات مقادیر تجویز شده برایTurndown مشعل وهوای اضافه قربانی می شوند.

مالکین دیگها (در ایالات متحده) چنانچه مقادیر مواد منتشره خارج از حدود مقرر باشند ، مجاز نیستند که دیگها را به کار اندازند.اما تنها تاوان عملکرد دیگ با هوای اضافه بیشتر از حد تجویز شده یاturndown کمتر از حد تجویز شده ، مصرف اضافی سوخت خواهد بود.اگرچه مصرف سوخت یکی از ملاحضات مهم به شمار می رود ، اما اهمیت آن کمتر از تهدیدی است که از سوی سازمانهای ناظر دولتی مبنی بر تعطیل کردن دیگ به دلیل تخطی از حد مجاز آلوده سازی هوا صورت می گیرد.





موج وبلاگی زن غربی را آزاد کنید
جستجو
نویسندگان
    <مکانیک>
  • (0)

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • آخرین بروز رسانی :
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic